Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Temat: Dieta montignac

  1. #1
    Początkujący Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar vanadi
    Dołączył
    08-03-06
    Skąd
    peb.pl
    Postów
    156
    SOG
    0
    Otrzymał : 2 SOGi w 1 poście

    Domyślnie Dieta montignac

    DIETA MONTIGNAC


    Chcesz schudnąć jedząc do syta i nie licząc kalorii?

    Chcesz chudnąć spożywając spaghetti, wino czy czekoladę?


    KORZYŚCI PŁYNĄCE Z OD&#379YWIANIA METODĄ MONTIGNAC

    - utrata masy ciała, dojście do optymalnej masy ciała (faza I)
    - utrzymanie optymalnej masy ciała (faza II)
    - regulacja funkcjonowania trzustki
    - obniżenie "złego" cholesterolu i wzrost "dobrego"
    - poprawa parametrów krwi
    - poprawa samopoczucia
    - likwidacja uczucia zmęczenia i senności spowodowanego wysokim stężeniem cukru we krwi
    - krótszy i bardziej regenerujący sen



    Liczne badania epidemiologiczne wykazują, że otyłość w krajach rozwiniętych stale wzrasta mimo, że stosuje się tam diety coraz bardziej niskokaloryczne.

    Od wielu lat obserwacje naukowe potwierdzają, że przy wszystkich postaciach otyłości maja miejsce anomalie związane z wydzielaniem insuliny (hormonu wydzielanego przez trzustkę w celu obniżenia poziomu cukru we krwi).
    Otyłość wiąże się z cukrzycą, nadciśnienie tętniczym oraz patologiami wieńcowymi. Nadmierny poziom insuliny we krwi (jak i również nietolerancja na insulinę) uznany został za najpoważniejszy powód otyłośći.

    Z kolei Michel Montignac wysunął inna tezę:

    "że to nie otyłość jest powodem nadmiaru insuliny we krwi lecz tak naprawdę nadmierny poziom insuliny jest powodem otyłości, nadmierny poziom insuliny jest przyczyna a nie skutkiem otyłości"

    Montiganac podkreśla dalej:

    " że nadmierny poziom cukru we krwi jest konsekwencją współczesnego sposobu odżywiania, powodującego zbyt wysoki poziom cukru we krwi"

    Wysoki, poposiłkowy, poziom cukru we krwi pobudza trzustkę do wydzielania dużych ilości insuliny (która ma za zadanie obniżyć stężenie cukru).
    Dawka wydzielanej insuliny, potrzebna do znormalizowania stężenia cukru we krwi jest proporcjonalna do tego stężenia.
    Inaczej mówiąc im poposiłkowe stężenie cukru we krwi będzie wyższe tym większe będzie wydzielanie insuliny.

    U osób otyłych lub z nadwagą proces wydzielania insuliny bywa zaburzony. Trzustka takich osób wydziela znacznie więcej insuliny niż potrzebna do obniżenia cukru.
    Z kolei, jak już wyżej wspomniano nadmiar insuliny odpowiedzialny jest za przybieranie na wadze. Insulina oprócz obniżanie poziomu cukru we krwi sprzyja także powstawaniu tłuszczów z węglowodanów.

    Jak zatem nie dopuścić by nasz organizm nie miał poposiłkowego, wysokiego stężenia cukry we krwi i tym samym nie wydzielał nadmiaru insuliny?

    Montignac odpowiada:

    " należy tak zmienić swoje obyczaję żywieniowe, aby oprócz białek i tłuszczów spożywać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym(IG>50)"

    " koniem trojańskim otyłości są "złe" węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, powodujące wzrost stężenia cukru we krwi, co w konsekwencji prowadzi do nadmiernego wydzielania insuliny"

    otyłość może być tylko i wyłącznie skutkiem nadmiaru insuliny we krwi. Nadmiar ten jest efektem znacznie podwyższonego poziomu cukru we krwi. Z kolei podwyższony poziom cukru we krwi jest skutkiem nadmiernego spożywania węglowodanów o podwyższonym indeksie glikemicznym.


    WĘGLOWODANY O WYS. (IG<50) = NADMIAR INSULINY = MAGAZYNOWANIE TŁUSZCZU



    INDEX GLIKEMICZNY (IG) CO TO TAKIEGO ?

    IG - określa jak dany produkt, po zjedzeniu wpływa na poziom cukru we krwi, inaczej m&#243;wiąc określa co się stanie z poziomem cukru we krwi po spożyciu danego produktu

    Metoda Montignac nie jest trudna, wystarczy zapamiętać zaledwie kilka reguł.
    Myślą przewodnia Metody Montignac jest minimum zakaz&#243;w i maksimum rozkoszy kulinarnych
    Metoda Montignac nie ogranicza ilości pokarmu i kalorii, ale uczy nas, czego powinniśmy unikać,
    a spożywanie czego powinniśmy zwiększyć - jeśli zrozumiesz jej podstawowe zasady, liczenie tradycyjnych kalorii będzie należało do przeszłości, jako największa pomyłka dietetyczna naszego stulecia.

    Stosowanie "metody" odbywa się dwuetapowo.
    Etap pierwszy, najważniejszy przy odchudzaniu ma na celu obniżenie wagi.
    Etap drugi ma na celu utrzymanie stabilizacji wagowej.

    Podstawa metody to taki dob&#243;r pokarm&#243;w, kt&#243;ry nie powoduje nadmiernego wzrostu stężenia cukru we krwi, przy jednoczesnym zachowaniu r&#243;wnowagi w odżywianiu i normalnym spożywaniu węglowodan&#243;w.
    Pełnowartościowe posiłki powinny składać się z wielu r&#243;żnych rodzaj&#243;w pokarm&#243;w. Niekt&#243;re z nich mogą podnieść poziom cukru we krwi, inne zaś przyczyniają się do jego obniżenia. Tak więc naprawdę istotna jest więc wypadkowa poziomu cukru po posiłku.
    Niską wypadkową stężenia cukru we krwi można osiągnąć spożywając w swoich potrawach węglowodany o niskim indeksie glikemicznym.

    Montignac dzieli węglowodany na węglowodany:
    - o bardzo wysokim indeksie glikemicznym IG>75
    - o wysokim indeksie glikemicznym IG= 50-75
    - o niskim indeksie glikemicznym IG= 35-50
    - o bardzo niskim indeksie glikemicznym IG<35

    wg. Montiego spożywanie ww. o IG<35 sprzyja odchudzaniu natomiast spożywanie ww. o IG>75 sprzyja nadwadze i otyłości.
    Dekalog Montignaca

    1. jeść do syta bez ograniczeń ilościowych i nie licząc kalorii
    2. posiłki powinny być właściwie skomponowane i r&#243;żnorodne
    3. każdy posiłek powinien zawierać białka i węglowodany

    4. należy całkowicie lub częściowo zrezygnować ze spożywania węglowodan&#243;w o wysokim IG
    IG>50 a w szczeg&#243;lności z cukru, białej mąki, ziemniak&#243;w, kukurydzy, biały ryż (z wyjątkami),
    potrawy mączne

    5. spożywanie węglowodan&#243;w, kt&#243;re mają pozytywny wpływ na poziom cukru IG<50 a w szczeg&#243;lności makaron sojowy, soczewicę, groch, fasole, warzywa zielone itp.

    6. rezygnacja ze złych tłuszczy (masło, smalec, oleje rafinowane) na korzyść dobrych (oliwa z oliwek tłuszcz z gęsi, olej słonecznikowy, rzepakowy


    6. spożywanie raczej ryb tłustych niż mięsa (z wyjątkiem drobiu, chudej wołowiny i cielęciny)

    7. unikać wszystkich dań przygotowanych z użyciem: mąki białej (pszennej), masła, bułki tartej, cukru, karmelu, skrobimodyfikowanej itp. (mąkę białą można zastąpić mąką z soczewicy lub grochem arabskim a bułkę tartą parmezanem.

    zaczerpniete z peb.pl
    __________________
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. Użytkownik vanadi otrzymał za ten post 2 SOGi(-ów) od użytkowników:

    MaSlO93 (04-02-10), SzB (26-01-10)

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •