Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Odchudzanie - owoce i warzywa

  1. #1
    Zbanowany Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar fishe
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    831
    SOG
    0
    Otrzymał : 18 SOGi w 7 postach

    Domyślnie Odchudzanie - owoce i warzywa

    Odchudzanie - owoce i warzywa

    Chcąc się zdrowo odżywiać, powinniśmy odwrócić proporcje na talerzu. Mięso ma być skromnym dodatkiem do masy jarzyn i surówek.

    Warzywa i większość owoców to produkty niskokaloryczne. A zatem czy tylko mała zawartość kalorii sprzyja procesowi odchudzania?
    W odchudzaniu nie chodzi tylko o kalorie, bardzo ważny jest błonnik, magiczna substancja, której nie trawimy, ale która odgrywa niezmiernie istotna rolę w procesach trawiennych. SA to włókna roślinne działające w jelitach jak gąbka i miotełka. Wchłaniają różne toksyczne substancje i wymiatają je z organizmu. Błonnik daje też masę objętościową, wypełnia żołądek, powodując uczucie sytosci. Mówiac o wartość owoców i warzyw w naszej diecie, absolutnie nie należy się ograniczać do kwestii odchudzania. SA one niezbędne dla zdrowia! Musza być częścią naszej codziennej diety przez cały rok i powinny być spożywane 5 razy dziennie przy każdym posiłku, bez względu na to, czy się odchudzamy, czy nie.

    Warzywa i owoce zawierają witaminy, mikropierwiastki i antyoksydanty, które chronią nas przed rozwojem wielu chorób, w tym nowotworów i chorób układu krążenia. Zostało to ostatecznie udowodnione przez współczesna naukę. Praktycznie widać pozytywne skutki diety z duża zawartością owoców i warzyw na poziomie zdrowia ludów śródziemnomorskich. Właśnie W Basenie Morza śródziemnego ludzie znacznie rzadziej chorują na serce i nowotwory niż w innych krajach. Ponieważ organizm nie potrafi magazynować tych substancji na zapas, musimy mu je dostarczać sukcesywnie, w każdym posiłku. To jest prosta zasada, która powinnyśmy w pełni zaakceptować dla własnego dobra. Pamiętajmy też, że dieta musi być różnorodna, im więcej rodzajów warzyw i owoców, tym lepiej.

    W Polsce ostatnio bardzo wzrosło spożycie owoców, ale z warzywami ciągle nie jest dobrze. Zapominamy, na przykład, o kapuście, która jest bardzo zdrowa, niskokaloryczna i ma dużo antyoksydantów. Jesli chcemy schudnąć, trzeba zwracać uwagę na dodatki - zawiesiste sosy, masło i tarta bułkę, dodane do porcji jarzyny, podniosą kaloryczność dania. Ale dla wartości odżywczej bardziej istotny jest sposób przygotowania potrawy. Warzyw nie powinno się zbyt długo gotować, ze względu na witaminy i inne biologicznie aktywne substancje.

    Soki owocowe są dość kaloryczne, szczególnie te dosładzane. Ich pewna wada jest fakt, że nie zawierają błonnika. Ale maja za to dużo witamin i mikroelementów, są więc wartościowym uzupełnieniem diety. Pragnienie, szczególnie wtedy, gdy się odchudzamy, najlepiej gasić czysta woda, która możemy pić bez ograniczeń.

    Warto być szczupłym, ale przede wszystkim warto być zdrowym! Jednym z objawów rzucenia palenia (zaprzestania inhalowania dymem, który zawiera 4000 związków chemicznych, w tym 40 rakotwórczych, a nie tylko nikotynę) są zmiany w przyswajaniu pokarmu. Może temu towarzyszyć wzrost apetytu. Okazuje się jednak, że niekoniecznie musimy utyć. 1/3 osób, które przestały palić - nie tyle, mniej więcej tyle samo przybiera na wadze, a są nawet tacy, którzy w tym czasie chudna. Najgorsze, co może się zdarzyć, to powrót do nałogu z powodu wzrostu wagi. Przytycie kilku kilogramów jest błahostka w porównaniu z rujnowaniem zdrowia z powodu palenia. Jesli przyrost wagi jest przyczyna obawy przed zerwaniem z nałogiem, wystarczy przestrzegać pewnych zaleceń:

    1. wraz z rzuceniem palenia, zmień sposób odżywiania się
    2. główne posiłki spożywaj regularnie, jedz więcej na śniadanie i obiad niż na kolację
    3. noś ze sobą niskokaloryczne " przegryzki", na przykład surowe warzywa i owoce
    4. przez pierwsze 3 miesiące codziennie waż się i notuj swoja wagę
    5. licz kalorie
    6. codziennie ćwicz lub zacznij uczęszczać na zorganizowana gimnastykę, licz dodatkowo spalone kalorie

    Â?ródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. #2
    Doświadczony Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar MADOX
    Dołączył
    01-04-06
    Skąd
    GRUDZIADZ
    Postów
    832
    SOG
    0
    Otrzymał : 6 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    ja uwielbiam owoce dziennie musze zjesc bnana jabko nawet dwa trzy jakis soczek a na noc juz w wyrku zajadam sobie marchewke sama slodycz natyry
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    SERDECZNIE ZAPRASZAM
    GORĄCO POLECAM
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  3. #3
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar wklein
    Dołączył
    09-04-06
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    38
    Postów
    69
    SOG
    0
    Otrzymał : 2 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    ZASADY SPO&#379YWANIA OWOCĂ?W

    1. Owoce jeść w niedużej ilości na 20-30 minut przed posiłkiem.
    2. Nie dodawać cukru do surowych owoców. Starać się spożywać owoce sezonowe. Owoce oczyszczają krew (odkwaszają ją). Dodając cukier otrzymujemy efekt odwrotny.

    ZASADY SPO&#379YWANIA WARZYW

    1. Zimą i wiosną nie spożywać nadmiernie pomidorów i ogórków. Wymienione warzywa są hodowane sztucznie, albo zrywane niedojrzałe, dlatego też szybko gniją i psują się. &#379eby zwiększyć termin przechowywania poddawane są działaniu różnorodnych środków.
    2. Wiele osób narzeka, że nie może spożywać surowych warzyw. Tak się dzieje dlatego, wszystkie artykuły pochodzenia roślinnego powinny być bardzo dokładnie przeżuwane, ponieważ ich trawienie zaczyna odbywać się w jamie ustnej. Jeżeli tego nie zrobicie, to niedobrze pogryziony pokarm przedostaje się do żołądka, gdzie będzie fermentować, a to powoduje obfite gazy i wzdęcia. Radziłbym, aby osoby, którym brakuje więcej niż czterech zębów, używały tarki do przygotowania pokarmu roślinnego, najlepiej plastikowej.
    3. Wiele warzyw zawiera nukleidy promieniotwórcze, dlatego też sałatki należy przyrządzać z warzyw wyhodowanych na własnej działce lub warzyw czystych ekologicznie. Jesli nie mamy takich możliwości, promieniotwórczych nukleidów możemy się pozbyć w następujący sposób: przed spożyciem należy warzywa wymoczyć w słonej wodzie przez 3 godziny bez dostępu światła. W ten sposób około 40% radionukleidów ulega zniszczeniu.
    3. W zimne pory roku źródłem witamin oraz makro i mikroelementów powinny być warzywa kiszone, suszone, owoce i ich przetwory.

    Pożyteczne rady w spożywaniu warzyw i owoców:

    • Najlepiej odżywiać się produktami wyhodowanymi w miejscu zamieszkania i najlepiej zgodnie z sezonem. Chodzi o to, że każda roślina (owoce i warzywa) zawiera w sobie "informację", która tworzy się w roslinie pod wpływem klimatu.
    • Latem należy spożywać więcej warzyw i owoców, które ochładzają organizm (arbuzy, cytryny, pomarańcze, mandarynki) oraz owoce rosnące w naszym regionie. Zimą więcej rozgrzewających organizm - kasz i owoców suszonych, orzechów, pestek słonecznika, dyni i roślin korzeniowych.
    • W porze letniej śniadania lepiej przygotowywać z owoców, ponieważ są one bogate we wszystkie niezbędne dla organizmu pierwiastki, czyniąc krew zasadową, daja olbrzymią ilość energii i nie potrzebują jej wiele do strawienia pokarmu.
    • Proporcja sodu i potasu w organizmie musi wynosić 1:20 i dlatego jesli stwierdzacie, że puchniecie, odczuwacie nadmiar wody w organizmie powinniście spożywać produkty z dużą zawartością potasu (groch, kabaczki, zielony groszek). Jeśli na odwrót, to starajcie się spożywać produkty zatrzymujące wodę w organizmie (oliwa, dynia, gruszki, maliny, porzeczki, marchew, jabłka, morele, pomidory, kasza jaglana, gryczana, owies). Idealna proporcję sodu i potasu posiadają ziemniaki, czereśnie, ogórki i kapusta.

    Â?ródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  4. #4
    Doświadczony Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar MADOX
    Dołączył
    01-04-06
    Skąd
    GRUDZIADZ
    Postów
    832
    SOG
    0
    Otrzymał : 6 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    owoce to podstawa dobrej dietki podczas dzionka
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    SERDECZNIE ZAPRASZAM
    GORĄCO POLECAM
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  5. #5
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar anica_diablica
    Dołączył
    01-05-06
    Skąd
    z daleka
    Postów
    4
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    Owoce- ehm..zgadzam się to podstawa..zamiast sniadanka czy kolacji lepiej zjeśc jakiś owoc lub warzywo(zaleznie co kto lubi ;) )
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  6. #6
    Doświadczony Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar MADOX
    Dołączył
    01-04-06
    Skąd
    GRUDZIADZ
    Postów
    832
    SOG
    0
    Otrzymał : 6 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    anica_diablica, dla kobietki to owoce zamiast sniadanka moga być ale niestety dla trenujacego chłopaka śniadanie to najważniejszy posiłek dnia wiec same owoce nie wystarcza , są one tylko małą przekąską
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    SERDECZNIE ZAPRASZAM
    GORĄCO POLECAM
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  7. #7
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar sylwka
    Dołączył
    19-03-06
    Wiek
    27
    Postów
    643
    SOG
    0
    Otrzymał : 1 SOGa w 1 poście

    Domyślnie

    Tu sie MADOX, mylisz, bo dla kazdego czlowieka niezaleznie od plci sniadanie jest najwazniejsze, a kolacji to mozna w ogole nie jesc :) Ja to np. jak nie zjem kolacji przed 18, to juz nic nie jem, bo potem spac nie moge :mrgreen:
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •