Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Omega-3 i omega-6

  1. #1
    Zbanowany Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar fishe
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    831
    SOG
    0
    Otrzymał : 18 SOGi w 7 postach

    Domyślnie Omega-3 i omega-6

    Omega-3 i omega-6


    Dostarczaj organizmowi więcej kwasu omega-3 niż omega-6 (olej słonecznikowy zastąp rzepakowym, jedz świeże ryby, pij tran, używaj częściej oleju lnianego albo orzechowego). Przykładem zdrowych ludzi są Eskimosi, którzy spożywają nawet 16g oleju rybiego dziennie (kwasy omega-3 z oleju ryb zmniejszają ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia o blisko 30%). Jedz świeże ryby (smażenie i zamrażanie ryb powoduje, że kwasy omega-3 utleniają się i tracą swe właściwości. Unikaj spożywania ryb w puszkach, ponieważ wiele z nich przed zapakowaniem zostaje odtłuszczonych, przez co mają niską zawartość pożądanych kwasów omega-3. Ciekawostką jest również to, że ryby żyjące w naturalnych zbiornikach zawierają w sobie więcej tych pożądanych kwasów niż ryby hodowlane (dlatego zazwyczaj ich cena jest wyższa).



    Właściwości kwasów omega-3:
    1. Zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia (obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie krwi).
    2. Przeciwdziałają zawałom, a nawet nowotworom.
    3. Wykorzystuje się je w leczeniu zmian hormonalnych i alergii.
    4. Są niezbędne do prawidłowego rozwoju mózgu.
    5. Podnoszą odporność.

    Prawidłowy stosunek spożywania kwasów omega-3 do omega-6 powinien mieścić się w przedziale 5:1 – 4:1 (na cztery–pięć łyżeczek oleju słonecznikowego powinniśmy spożywać jedną oleju rzepakowego).
    Â?ródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. #2
    Doświadczony Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar Jose
    Dołączył
    05-04-06
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    1,254
    SOG
    0
    Otrzymał : 6 SOGi w 5 postach

    Domyślnie

    a w jakim celu wykorzystujemy omega 3 w kulturystyce...? zwieksza sie nasza regeneracja? wytrzymalosc..?
    System SOGowy już u nas :D
    sprawdz to --->
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  3. #3
    Zbanowany Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar fishe
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    831
    SOG
    0
    Otrzymał : 18 SOGi w 7 postach

    Domyślnie

    w jakim celu wykorzystujemy omega 3 w kulturystyce
    tylko to jest dzial zdrowie jezeli chcesz byc zdrowym jedz omega-3 to zobaczysz
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  4. #4
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar ANTYOKSYDANT
    Dołączył
    16-07-06
    Postów
    9
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie Re: Omega-3 i omega-6

    Cytat Napisał fishe
    Omega-3 i omega-6

    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Dostarczaj organizmowi więcej kwasu omega-3 niż omega-6 (olej słonecznikowy zastąp rzepakowym, jedz świeże ryby, pij tran, używaj częściej oleju lnianego albo orzechowego). Przykładem zdrowych ludzi są Eskimosi, którzy spożywają nawet 16g oleju rybiego dziennie (kwasy omega-3 z oleju ryb zmniejszają ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia o blisko 30%). Jedz świeże ryby (smażenie i zamrażanie ryb powoduje, że kwasy omega-3 utleniają się i tracą swe właściwości. Unikaj spożywania ryb w puszkach, ponieważ wiele z nich przed zapakowaniem zostaje odtłuszczonych, przez co mają niską zawartość pożądanych kwasów omega-3. Ciekawostką jest również to, że ryby żyjące w naturalnych zbiornikach zawierają w sobie więcej tych pożądanych kwasów niż ryby hodowlane (dlatego zazwyczaj ich cena jest wyższa).



    Właściwości kwasów omega-3:
    1. Zmniejszają ryzyko chorób układu krążenia (obniżają poziom cholesterolu i ciśnienie krwi).
    2. Przeciwdziałają zawałom, a nawet nowotworom.
    3. Wykorzystuje się je w leczeniu zmian hormonalnych i alergii.
    4. Są niezbędne do prawidłowego rozwoju mózgu.
    5. Podnoszą odporność.

    Prawidłowy stosunek spożywania kwasów omega-3 do omega-6 powinien mieścić się w przedziale 5:1 – 4:1 (na cztery–pięć łyżeczek oleju słonecznikowego powinniśmy spożywać jedną oleju rzepakowego).
    Â?ródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    To co piszesz to jest półprawdą... Eskimosi nie mają możliwości by w ciągu roku zaopatrzyć się w owocej w warzywa... toteż nie wziąłeś pod uwagę klimat w jakim żyją... są zmuszeni żyć "po swojemu" - sprawdz książkę pt. NIE MA NIEULECZALNIE CHORYCH, autorstwa Juliana Aleksandrowicza.
    Omega 3 zwana omegą mózgową jest efektywna jeśli np. przy alergiach zmienimy sposób żywienia. Wtedy ma to cel i sens. W innym przypadku jest tylko czasową przerwą. Tak samo tyczy się zawałów.
    Kawsy Omega 3 które są na rynku przez olimp czy inne firmy sprzedawane zawierają tylko dwa bardzo ważne kwasy tłuszczowe: DHA - dekozaheksaenowy, EPA eikozapentaenowy... ale nie jest wspomniane o przetważaniu tych kawasów i formie jej przetwarzania ponieważ ta obróbka traci jeszcze trzeci nader baaaaardzo ważny składnik jakim jest SKWALEN. Do działania tych obu...

    W tym przypadku w takim klimacie w jakim jesteśmy należałoby określić typowaniem metabolicznym - kto, ile, w jakich proporcjach, przy jakim typie metabolicznym, i jak się odżywiać... wtedy to ma sens. Nawyki żywieniowe w polsce są w opłakanym stanie a ludzie którzy nieumiejętnie biorą omege tylko dlatego że wiedzą że im pomoże to w polsce zawały i ciśnienie są na pozycji między 2 a 5 w klasyfikacji najczęstszych przyczyn zgonu. Dlatego że brak świadomości i presje firm farmaceutycznych powodują ślepe wpatrywanie się w lekarzy którzy nie są ogólnie zainteresowani zdrowie pacjenta tylko ilością sprzedanych leków.
    Specjalista Analizy Pierwiastkowej Włosa, Odżywianie, suplementacja, diety, badanie włosa, typowanie metaboliczne, detoksykacja, profilaktyka zdrowotna, opieka medyczna...

    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •