Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Prawiłowe oddychanie podczas ćwiczenia by Raskus

  1. #1
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar Raskus
    Dołączył
    20-04-06
    Skąd
    Kielce
    Postów
    550
    SOG
    0
    Otrzymał : 14 SOGi w 8 postach

    Domyślnie Prawiłowe oddychanie podczas ćwiczenia by Raskus

    Kulturyści znają od dawna zastosowanie techniki zwaną oddychaniem wargami dla poprawienia swoich wyników, a ludzie z odmą płuc korzystają z tej samej metody podczas zwykłych działań na podwyższenie wydolności płuc. Każdy to może wypróbować, a o to ta tajemnicza zasada:
    1 Wdychaj przez nos.
    2 Napinaj mięśnie brzuszne tak, aby wywierały nacisk w góre na płuca.
    3 Wydychaj przez przez usta, zaciskając wargi tak, że usłyszysz syczący dzwięk i poczujesz napięcie w tchawicy i klatce piersiowej. To napięcie utrzymuje otwarte oskrzela, tak że płuca dokładniej wydalają powietrze. Wydychanie powinno zabierać dwa razy więcej czasu niż wydychanie.

    Jeśli ktoś ma cościekawego jeszcze na temat oddychania, bądx jakieś pytania prosze się wypowiadać, zadawąc pytania.

    [ Dodano: 2006-04-22, 12:29 ]
    Powszechnie zaleca się wykonanie wydechu podczas podnoszenia ciężaru, a wdechu w trakcie opuszczania ciężaru. Jednakże, gdy uwzględni się rodzaj ćwiczenia, charakter jego wykonania czy też konieczność stałego aktywnego napięcia mięśni podczas trwania niektórych ćwiczeą, to ten zalecany sposób nie zawsze może być zastosowany.

    Zasadą, którą należy bezwzględnie przestrzegać, jest niedopuszczanie do wykonywania ćwiczenia w fazie wstrzymania oddechu (na bezdechu). Ma to na celu unikanie nadmiernego naprężania klatki piersiowej przy wstrzymanym oddechu (warunki Valsalvy), po ustąpieniu którego następuje dość gwałtowna reakcja układu krążenia.

    W celu wyeliminowania ryzyka wystąpienia niekorzystnego wpływu ćwiczeą na układ krążenia należy:
    - zwracać uwagę na prawidłowe oddychanie od początku stosowania ćwiczeą
    - w treningu początkujących stosować jak najmniej wysiłków submaksymalnych i maksymalnych
    - przed wykonaniem ćwiczenia nie należy brać głębokiego wdechu, bo to zwiększa ciśnienie wewnątrz klatki piersiowej
    - starać się wykonywać maksymalne wysiłki przy wydechu, bez wstrzymywania oddechu, ponieważ nie zmniejsza to w istotnym stopniu rozwijanej siły, np. wartości siły mięśni grzbietu podczas wstrzymania oddechu, wydechu i wdechu wynoszą odpowiednio: 1330, 1270 i 1190 N (Â?ródło Trzaskoma).

    Jeżeli zalecany sposób oddychania - wydech podczas podnoszenia ciężaru, a wdech podczas jego opuszczania - sprawia ćwiczącemu trudności, to należy poszukać innego, odpowiedniego dla niego.Niekiedy należy sposób oddychania dostosować do konkretnego ćwiczenia (np. podciąganie na drążku, rzuty, wieloskoki).
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. #2
    Doświadczony Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar MADOX
    Dołączył
    01-04-06
    Skąd
    GRUDZIADZ
    Postów
    832
    SOG
    0
    Otrzymał : 6 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    napewno oddychanie pomaga nam w walce z ciezarem jest bardzo wazne aby umiejetnie odychac podczas cwiczen
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    SERDECZNIE ZAPRASZAM
    GORĄCO POLECAM
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  3. #3
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar pakermen
    Dołączył
    18-04-06
    Skąd
    Słupsk
    Postów
    6
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    Oddychanie no tak bardzo ważna sprawa podczas treningu.Tak jak juz wspomniałes prawidłowe oddychanie moze korzystnie wpłynąc na cwiczone miesnie podczas poddawanych na nie bodźców.Zwróce jednak uwage na pare cwiczen , a konkretnie na sposob oddychania podczas i ch wykonywania.Otóż tymi cwiczeniami są: unoszenie przedramion stojąc(cwiczenie na biceps), podczas unosenia cięzaru do góry wciągamy powietrze nosem na całej długości ruchu , wazne jest to aby tak rownomiernie wciągac powietrze aby wdech trwał az do przejscia sztangi lub sztangielek do samej góry, zbyt wczesne napełnienie całkowicie płuc powietrzem doprowadziło by do niebezpiecznego napięcia wewnątrzbrzusznego.Podczas opuszczania sztangi wypuszczamy powietrze ustami.Antagonistyczny spsób obowiązuje natomist podczas wyciskanie sztangi na ławce poziomej.Gdy opuszczamy sztange do klatki wciągamy powietrze tez na całej długosci ruchu , w chwili rozpoczęcia ruchu unoszenia wypuszczamy powietrze z płuc.Uwaga!!!!Chwilowe zatrzymanie powietrza w płucach a na myśli mam przez sekunde lub dwie wywołuje korzysty wpływ , poniewaz stabilizuje kręgosłup w odcinku lędźwiowym i brzusznym, natomiast nalezy bezwarunkowo unikac zbyt długiego zatrzymania powietrza w płucach , poniewaz w płucach cisnienie sie coraz bardziej zwieksza co moze miec tragiczne skutki dla naszego zdrowia.Pozdrawiam
    Ćwicz tym czym by nie było, wkładaj w to miłość a będzie twą siłą!
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  4. #4
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar Raskus
    Dołączył
    20-04-06
    Skąd
    Kielce
    Postów
    550
    SOG
    0
    Otrzymał : 14 SOGi w 8 postach

    Domyślnie

    Madox nic ciekawego nei napisałeś :wink: pakerman ładne uzupełnienie tematu.
    Ps. Stosujesz się do tego? Chodzi mi o twój opis skoro go opisałeś... :roll:
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  5. #5
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar pakermen
    Dołączył
    18-04-06
    Skąd
    Słupsk
    Postów
    6
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    Tak "Raskus"Jak najbardziej ze się do tego stosuje.Podstawa wzrostu to prawidłowy trening , dobra dieta, i 400 kg dobrych chęci i zapału.Chciałbym jeszcze dodac ze dużo ludzi nie przykłada wagi do sposobu w jaki oddychamy, nawet może sie to wydac banalne ale nawet podczas dnia zle oddychamy.Prawda jest taka, że prawidłowy oddech powinien wyglądac w ten sposób:wdech , zatrzymujemy poiwtrze na jakies pare sekund i dopiero wypuszczamu powietrze z płuc, i bez chwili przerwy robimy następny wdech.ktoś mógłby się zapytac dlaczego tak a nie inaczej?Poniewac mięsnie odnosze pozytek z oddychanie wtedy kiedy płuca są napełnione powietrzem i nastepuje wymiana gazowa no cvałej powierzni komórek mięsniowych.Błędem by było oddychanie w sposób jaki dotychczas to robilismy.Zastanówmy sie , co z tego ze wciagniemy powierze jak odrazu je wypuscimy.jest to tylko kwestia nauki, nieprzychodzi ona łatwo ale warto, polecam.Tak banalna rzecz ale jak instotnie wazna w naszym życiu.Pozdrawiam ps.ten sposób oddychania dotyczy sie ogólnie NIE podczas treningu
    Ćwicz tym czym by nie było, wkładaj w to miłość a będzie twą siłą!
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  6. #6
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar Raskus
    Dołączył
    20-04-06
    Skąd
    Kielce
    Postów
    550
    SOG
    0
    Otrzymał : 14 SOGi w 8 postach

    Domyślnie

    Znam sposób dotleniania mózgu...zaraz opiszę(a dokladnie chyba skopiuje bo nie nzam sie najlepiej na tym).

    Oddech holotropowy (hiperwentylacja, szok tlenowy) występuje w przypadku gdy oddech jest znacznie szybszy niz potrzebujemy. Może zostać wywołany poprzez:

    1. działanie wzmożonych bodźców nerwowych (np. działanie zimna, stres psychologiczny, nerwica)
    2.działanie toksyn lub alergenów na układ oddechowy (astma atopowa, zatrucia wziewne)
    3.zmiany zwyrodnieniowe ośrodkowego układu nerwowego
    4.hipoksję

    Można również samemu wymuśić taki oddech leżąc na łóżku oddychając głeboko i w przyspiesoznym tempie minimum 5 minut. Efetkem szoku tlenowego jest nadmiar energi, drgawki a nawet omdlenia. Jest on uważany sa bardzo zdrową czynność, znaczne poprawia samopoczucie, zwiększa ciśnienie krwi, pobudza a przedewszystkim maksymalnie dotlenia cały organizm. Sam praktykowałem go wielokrotnie i moge potwierdzić jego pozytywne działania.

    W fizjologii rozróżnia się oddychanie zewnętrzne (wymiana gazowa) i oddychanie wewnętrzne (spalanie komórkowe). Jeśli wymusimy przyspieszony oddech dostarczymy do organizmu wiecej tlenu przez co w mitochondriach zwiekszymy spalanie takich substancji odzywczych jak: węglowodany tłuszcze i białka. W ten sposób powstaje także nadmiar nośnika energii jakim jest ATP(adenozynotrójfosforan). Organizm nie magazynuje ATP więc jesto on wysyłane do wszystkich mieśni, jako że jestesmy w spoczynku mięśnie nie potrzebują tej energi która jednak musi zostać jakos wyzwolona więc rozpoczynają się dragawki itd.

    Jednak pamiętajmy że tlen to substancja silnie toksyczna! Naukowcom nie są dokonca znane szkodliwe skutki nadmiaru tlenu, wiadomo że to właśnie mitochondria są największym producentem rodników. Choć zwykle "przerabiają" na nie tylko 1-4% zużywanego tlenu, podczas intensywnego wysiłku odsetek ten może wzrastać nawet 10-krotnie. Większość O2 ulega czteroelektronowej redukcji, zmieniając się w wodę. Jednak część dostaje tylko jeden elektron, w wyniku czego powstaje niezwykle agresywna forma tlenu anionorodnik ponadtlenkowy.

    Czym właściwie są te wolne rodniki? Otóż nazywamy tak wolne, niesparowane elektrony tlenu, które powstają w organizmie w wyniku przemian metabolicznych. Obecnie sądzi się, że działanie niekorzystne wolnych rodników tlenu na organizm polega między innymi na :

    1.docieraniu do jądra komórkowego i powodowaniu mutacji materiału genetycznego komórki mogącej stanowić początek rozrostu nowotworowego,
    2.podwyższaniu poziomu "niedobrego" cholesterolu LDL co przyspiesza rozwój zmian miażdżycowych,
    3.uszkadzaniu nasienia, co zwiększa ryzyko wystąpienia bezpłodności lub wad wrodzonych potomstwa,
    4.sprzyja powstaniu takich zmian ocznych jak zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej,
    5.może doprowadzać do uszkodzenia tkanki nerwowej,
    6.obniża sprawność układu immunologicznego,
    7.prawdopodobnie ma związek z procesami starzenia się organizmu i pewnym chorobami na poziomie komórkowym.
    Wolne rodniki paradoksalnie potrafią byc pomocne przy leczeniu nowotworów i są niezbędne do sprawnego działania mechanizmu obronnego organizmu.

    Hiperwentylacja jest jeszcze nieodgadnionym zjawiskiem a także kwestią sporną dla wielu lekarzy. Istniej mnóstwo klinik psychoterapeutycznych które w ramach leczenia i badania pacjentów urzywają właśnie hiperwentylacji, także popularne na całym świecie (w Polsce od 1998r)bary tlenowe opierają sie na podobnej zasadzie i ciesza sie olbrzymią popularnością. Pewne religie wykorzystują szok tlenowy do metytacji, mdlejąc w ten sppsób mozna doswiadczyc wspaniałych snów i bardzo realnych wizji, sam nie próbowałem podobno trzeba oddychac minimum 25-30 minut.

    Nie miałem zamiaru was przestraszyć nowotworami szybszym starzeniem ani niczym innym tylko przedstwić wszystkie znane mi strony hiperwentylacji.
    Moim zdaniem takie "odurzenie" się tlenem ma napewno mniej groźne skutki niż popersy czy inne h**ostwa, a daje naprawde przyjemne skutki i duzo energi ktora odczywamy 5 minut nawet dla wprawionych polecam nawet pooddychac troche na imprezie.

    Dlatych co chcą spróbować radze wczesniej oddac mocz bo moga nie zapanowac na pecherzem, polozyc sie tak by w razie czegos sie nie poobijac(wystarczy dobrze głowe w poduszce ułożyć) połozyc sie na łóżku wlączyc jakas muzyczke najlepiej słuchac w słuchawkach(baaardzo przyjemnie sie słucha przy oddychaniu) oddychac głeboko i szybko przez 5 minut co najmniej, polecam 10 i 15 min ale ciezko jest wytrzymac.

    Â?ródło: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

    Uważam żej ets to bardzo dobra rzecz, naprawdę polecam!!
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  7. #7
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar killo
    Dołączył
    20-04-06
    Postów
    1
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    Witam
    mam do kolegow bardzo istotne pytanie bo mianowiecie zaczynam jak narazie od bardzo prostychcwiczen tj. pompki i brzuszki i niwewiem jak wlasnie zastosowac oddychanie kiedy w jakim cwiczeniu ma byc wdech a kiedy wydech
    pozdrawiam
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  8. #8
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar krzychuool
    Dołączył
    15-03-06
    Skąd
    Olesno
    Postów
    634
    SOG
    0
    Otrzymał : 35 SOGi w 3 postach

    Domyślnie

    wydech podczas podnoszenia ciężaru(w pompkach/brzuszkach samego siebie), a wdech podczas jego opuszczania
    ..::!Pozdro!::..
    ----------------------
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  9. #9
    Bywalec Osiągnięcia:
    Weteran5000 punktów doświadczenia
    Avatar Raskus
    Dołączył
    20-04-06
    Skąd
    Kielce
    Postów
    550
    SOG
    0
    Otrzymał : 14 SOGi w 8 postach

    Domyślnie

    Dobrze jest też przytrzymać oddech na jakąś sekunde max 2 co poprawia wynik
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  10. #10
    Zbanowany Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar fishe
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    831
    SOG
    0
    Otrzymał : 18 SOGi w 7 postach

    Domyślnie

    Prawda jest taka, że prawidłowy oddech powinien wyglądac w ten sposób:wdech , zatrzymujemy poiwtrze na jakies pare sekund i dopiero wypuszczamu powietrze z płuc,
    Dobrze jest też przytrzymać oddech na jakąś sekunde max 2 co poprawia wynik
    ale po co to Raskus, piszesz ?? jak juz to zostalo napisane czytaj co twoi przedmowcy pisza :roll:
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •