Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Szukam porady dla początkujących

  1. #1
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar Kropas
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    2
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie Szukam porady dla początkujących

    Moglibyście mi doradzić jak mam zacząć ćwiczyć? Odwiedzałem pare razy siłownie ale nie podchodziłem do tego zbyt ambitnie. Chciałbym głównie rozwijać łapy i ogólnie tors(brzuch, klata, ramiona). Ogólnie chciałbym żebyście mi dali jakieś porady jak powinienem ćwiczyć na początek. Jakieś "zestawy" ćwiczeń i dużo pomoże mi wasza rada.
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. #2
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar Krzychu
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    2
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    przylaczam sie do prosby ja rowniez jestem kompletnie poczatkujacy i wogole
    "cienki" jestem mlody :wink: i wogole i nie wiem kompletnie od czego mam zaczac
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  3. #3
    pokemno
    Gość Avatar pokemno

    Domyślnie

    :idea: :roll: jak ja nawed nie wiem o co hodzi tu
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  4. #4
    Początkujący Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar vanadi
    Dołączył
    08-03-06
    Skąd
    peb.pl
    Postów
    156
    SOG
    0
    Otrzymał : 2 SOGi w 1 poście

    Domyślnie

    cwiczenia musze byc na kazda partie miesni zeby nie wygladac po roku nie proporcjonalnie.
    proponuje poszukac dokładniej na forum jst tego sporo.
    proponuje trenig;
    poniedzialek klata biceps
    sroda barki nogi
    piatek plecy triceps

    i zapraszam do diety zeby cos tam znalesc dla siebie;)
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  5. #5
    Znawca Osiągnięcia:
    Weteran10000 punktów doświadczenia
    Avatar sławo
    Dołączył
    01-03-06
    Skąd
    śląśk
    Postów
    1,901
    SOG
    5
    Otrzymał : 252 SOGi w 34 postach

    Domyślnie

    jeżeli zaczynacie to trzeba zacząć od treningu obwodowego pozwoli wam to w przyszłości uchronić się przed kontuzją np.-a oto ten trening

    Jest to propozycja treningu dla początkującyh lub wracających po przerwie.

    Trening ACT (Aerobic Circuit Training)
    Trening ACT inaczej trening obwodowy, opiera sie na ćwiczeniach aerobicznych z obciążeniem choć nie tylko. Ma on na celu zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej, wymodelowania sylwetki, zwiększenie siły oraz wytrzymałości. Polecany jest dla początkujacych osób lub dla ludzi którzy kiedyś ćwiczyli i wracają po dłuższej przerwie.

    Co nam trening ACT gwarantuje:
    -zwiększenie siły
    -wymodelowanie sylwetki
    -zwiększenie wydolności układu sercowo-naczyniowego

    puźniej przyjdzie czas na trening dzielony
    -większą sprawność fizyczną

    Z czewgo składa się trening obwodowy:
    -składa się on z 8-12 stacji które stanowią jeden obwód
    -na jednym treningu powinniśmy ćwiczyć prawie wszystkie grupy mięśniowe
    -na jednym treningu wykonujemy 8-12 ćwiczeÃą
    -trening powinien trwać minimum 6 tygodni, w pierwszym tygodniu zaczynamy od jednego obwodu, a koÃączymy na czterech lub pięciu

    Przed treningiem szykujemy sobie stacje aby puźniej nie tracić czasu na ich ustawianie, cały trening powienien być bardzo szybki i dynamiczny.

    Ogólne zasady ACT:
    -trenujemy najlepiej trzy razy w tygodniu co dugi dzieÃą (np pon, śr, pt)
    -przed treningiem oczywiście 10-15 minutowa rozgrzewka
    -czas: w zalezoności od liczby obwodów
    -wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane w dość szybkim tempie-12-15 powturzeÃą

    Efekt przynosi wzmożona akcja serca która nie występuje w innych treningach ze względu na tempo wykonywanych ćwiczeÃą.

    Tekst jest oparty na czasopiśmie "reakcja fizyczna", nie jest żywcem przepisane

    Jeśli ktoś ma jakieś pytania to pytać



    I)Przykładowy trening:

    1.Unoszenie nóg do pionu w leżeniu na plecach-(brzuch),
    2.Prostowanie nóg na maszynie w siadzie-(czworogłowe ud),
    3.Uginanie nóg w leżeniu przodem na maszynie-(dwugłowe ud),
    4.Wyciskanie sztangielek w leżeniu na skośnej ławce-(klatka),
    5.Unoszenie sztangielek bokiem w górę w staniu-(naramienne),
    6.Wyciskanie sztangi zza karku w siadzie-(naramienne),
    7.Podciąganie drążka wyciągu do klatki w siadzie-(najszersze grzbietu),
    8.Martwy ciąg na prostych nogach sztangą położoną na podwyższeniu-(proste grzbietu),
    9.Naprzemianstronne uginanie ramion ze sztangielkami w siadzie na skośnej ławce-(bicepsy),
    10.Pompki na poręczach-(tricepsy),
    11.Uginanie i prostowanie nadgarstków ze sztangą w siadzie-(przedramiona),
    12.Wspięcia na palce z obciążeniem na barkach-(łydki).



    II)Przykładowy trening:

    1.Unoszenie kolan do klatki w zwisie na drążku.(proste brzucha),
    2.Prostowanie nóg na maszynie w siadzie.(czworogłowe ud),
    3.Uginanie nóg na maszynie w leżeniu przodem(dwugłowe ud),
    4.Wyciskanie sztangielek w leżeniu na ławce poziomej(klatka),
    5.Unoszenie sztangielek bokiem w staniu(naramienne-boczne aktony)
    6.Wyciskanie sztangielek w siadzie(naramienne-przednie i boczne aktony),
    7.Podciąganie na drążku szerokim uchwytem(jeżeli nie dajesz rady podciągnąć się poprawnie technicznie ani razu,lub b.mało-proponuję zastępczo wykonywać samą fazę negatywną ćwiczenia-tj.do góry pomagamy sobie nogami lub z pomocą partnera,a w dół opuszczamy się powoli,przez cały zakres ruchu kontrolując swoje opadanie.)(najszersze grzbietu),
    8.Skłony tułowia ze sztangą w staniu(proste grzbietu)-w tym ćwiczeniu proponuję małe obciążenie-może być sam gryf,
    9.Uginanie ramion ze sztangielkami w staniu.(bicepsy),
    10.Prostowanie ramion na wyciągu.(triceps),
    11.Nawijanie i odwijanie cięzarka na drążek(zawieszonego na sznurku)(przedramiona),
    12.Wspięcia na palce w staniu-z maksymalnym rozciągnięciem łydek-podkładka pod palce(łydki).




    III) Przykładowy trening:

    1.Skłony w leżeniu(tzw.brzuszki)(brzuch),
    2.Przysiady ze sztangą-zalecane ostrożne dobieranie ciężaru(czworogłowe ud),
    3.Uginanie nóg na maszynie w leżeniu przodem(dwugłowe ud),
    4.Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej(klatka),
    5.Unoszenie sztangielek bokiem w staniu(naramienne),
    6.Unosznie sztangielek w przód w staniu(naramienne-przednie i boczne aktony),
    7.Przyciąganie drążka wyciągu dolnego szerokim uchwytem w siadzie płaskim(najszersze grzbietu),
    8.Prostowanie tułowia w leżeniu przodem na ławce poziomej(nogi leżą na ławce,a tułów poza ławką,nogi zablokowane)(proste grzbietu),
    9.Uginanie ramion ze sztangą w staniu(biceps),
    10.Wyciskanie francuskie w staniu,lub siadzie ze sztangą(triceps),
    11.Nawijanie i odwijenie ciężarka na drążek(przedramiona),
    12.Wspięcia na palce ze sztangielką w staniu-podkładka pod palce(łydki)
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  6. #6
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar Krzychu
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    2
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    wezme sie do pracy nad swoim cialem jednak bede mial problemy a mianowicie nie mam dostepu do takich przyzadow tzn mam 14 lat 165cm wzrostu i prawie 50 kg mam w domu niestety tylko hantla 4 kg ( wiem ze slabo ) no i podloge :wink: narazie nie mam kasy na zakup nowych przyzadow i chce sie dowiedziec czy na moje mozliwosci moge sobie miesnie wyrobic ?? wiecie jestem niski i jak zagiel cienki i wogole male miesnie. czy mozecie mi doradzic jakis stosowny trening zeby popracowac nad rzezba ( glonie klatka piersiowa, brzuch, i rece ) postaram sie rowniez chodzic na silownie mam rowniez malo sily i rowniez nie wiem jak nad tym popracowac sorki za takie pytanka ale no jestem kompletnie poczatkujacy czytam forum od wczoraj ale wiekszosc zeczy nie rozumiem :sad:
    z gory dzieki :wink:
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  7. #7
    tomek.
    Gość Avatar tomek.

    Domyślnie

    sławo wam dobrz napisał przez miesiąc-dwa będiecie na act a potem możecie sie brac za trening dzielony.

    wybaczcie ale z dwoma hantelkami to mało zrobicie...

    jeżlei nie macie sprzetu to:
    albo zapisac sie na siłownie
    albo zgadac sie z kolegami każdy załatwi jkaie sprofile pospawacie obciazenie wylejecie
    albo wbić sie do kogoś na siłwnie kto już ćwiczy

    poczatki zawsze sa trudne. życze powodzenia

    o konkrety pytajcie konkretnie w odpowiednich działach
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •