Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Dieta na mase

  1. #1
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar damian126
    Dołączył
    09-03-06
    Postów
    8
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie Dieta na mase

    Dieta na masę

    Aby stac sie silnym i umiesnionym, potrzebujesz zywnosci i to duzo: bialka, jeszcze wiecej weglowodanów i troche tluszczu. Sportowiec silowy - czy to kulturysta, czy pilkarz - potrzebuje ok. 4000 kalorii dziennie, z czego wiekszosc powinna pochodzic z weglowodanów (ok.60%), które stanowia glówne zródlo energii. Wydolnosc jak i poziom energii obnizaja sie, gdy spozycie weglowodanów spada ponizej 50%. Weglowodany powinny pochodzic z produktów zbozowych: pieczywa, platków, kasz, makaronów, a takze z roslin straczkowych, warzyw, owoców i produktów mlecznych.
    Kulturystom zaleca sie typowo 1,8g bialka na kilogram ciala. To prawdopodobnie bedzie stanowic okolo 25% kalorii w fazie silowej diety. Najlepsze zródlo bialka to chude mieso, drób, ryby, produkty mleczne, jaja i bialka jaj oraz proszek proteinowy.
    Tluszcz powinien dostarczac okolo 15% spozytych kalorii. Najzdrowsze tluszcze jednonienasycone wystepuja w oliwie oliwek, oleju rzepakowego, awokado i w wielu orzechach.
    Pamietaj o tym, ze dieta zapewniajaca przyrost miesni i sily ma znacznie wiecej kalorii niz potrzeba do codziennego treningu badz do utrzymania kondycji. W tym celu wystarczy zapewnic umiarkowane spozycie kalorii; jesc te same produkty, ale w mniejszych ilosciach, szczególnie jesli chodzi o weglowodany i tluszcze.

    ------------------------------------------------------------------------------------

    Prawie wszyscy kulturysci maja na celu zrobienie masy. Ma to byc masa o wysokiej jakosci, co oznacza same miesnie, bez zadnego dodatkowego tluszczu. Ponizej znajduje sie system planowania posilków, który pomoze Ci osiagnac ten ulotny cel, jakim jest zbudowanie beztluszczowej masy ciala.
    Stosujac kroki od piatego do dziewiatego dzielisz dzienne spozycie kalorii tak, ze 55% pochodzi z weglowodanów, 30% z bialka i 15% z tluszczu. Dieta pelna weglowodanów i bialka jest istotna dla przyrostu masy - weglowodany sa glównym zródlem energii dla pracujacych miesni oraz powoduja wydzielanie insuliny, natomiast bialka sa budulcem dla miesni.


    KROK 1:
    Zapisz swoja wage ciala.

    KROK 2:
    Pomnóz swoja wage przez 2,2 i dodaj na koncu zero (jezeli masz 200 to bedziesz mial 2000).
    Liczba ta bedzie stanowic punkt odniesienia dla okreslenia podstawowego zapotrzebowania kalorycznego.

    KROK 3:
    Jesli zawartosc Twojej tkanki tluszczowej wynosi 11% lub mniej, pomnóz podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (liczbe otrzymana w kroku 2) przez 2. Otrzymasz wówczas calkowita liczbe kalorii potrzebnych dla przyrostu beztluszczowej masy ciala.

    KROK 4:
    Jesli Twoja tkanka tluszczowa stanowi ponad 11% masy ciala, pomnóz podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne przez 1,7.


    KROK 5:
    Okresl swoje dzienne zapotrzebowanie na weglowodany mnozac dzienna liczbe kalorii przez 0,55.

    KROK 6:
    Jesli chcesz wiedziec ile gramów weglowodanów powinienes zjadac dziennie, podziel liczbe kalorii z weglowodanów przez 4.

    KROK 7:
    Okresl swoje dzienne zapotrzebowanie w kaloriach na bialko mnozac dzienna liczbe kalorii przez 0,3.

    KROK 8:
    Jesli chcesz wiedziec ile gramów bialka powinienes zjadac dziennie, podziel liczbe kalorii z bialka przez 4.

    KROK 9:
    Podziel ilosc bialek i weglowodanów w gramach przez liczbe posilków w ciagu dnia.

    Przestrzegaj tych zalecen krok po kroku i weryfikuj plan posilków, który jest wprowadzeniem tych zasad w zycie. Jesli bedziesz dzialal zgodnie z tym planem, wówczas bedziesz mial wystarczajaco duzo bialka i weglowodanów potrzebnych do budowy miesni i nie przybedzie Ci tluszczu.
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  2. #2
    nelson
    Gość Avatar nelson

    Domyślnie

    Najlepiej ja dawniej sobie pieczywo zjadlem (500gr)chleba pod rząd 2 dni i spuchłem na twarzy...nie poznali mnie.
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  3. #3
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar Animalpak
    Dołączył
    13-03-06
    Postów
    5
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    głupoty piszesz ...
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  4. #4
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar Lynx388
    Dołączył
    14-03-06
    Postów
    1
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    Tak jak moj kumpel nawpieprzal sie odrzywek pocwiczyl na silowni 2 tygodnie i mowil ze z kazdym dniem puchnie
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  5. #5
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar SHIZO1
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    2
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    chłopaki pomużcie waze 50/52 kilo i nie wiem jak zyskać na wadze nie kapie tego za huja mam 17 lat i ni uja z tego kapie prosze o pomoc :?: :!: :sad:
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  6. #6
    Znawca Osiągnięcia:
    Weteran10000 punktów doświadczenia
    Avatar sławo
    Dołączył
    01-03-06
    Skąd
    śląśk
    Postów
    1,901
    SOG
    5
    Otrzymał : 252 SOGi w 34 postach

    Domyślnie

    jedz 5-6 posłków dziennie bogatych w węgle ,białko ,tłuszcze
    mniej więcej 2 gr białka na kg ciała i 5 -7 gr węglowodanówjak ćwiczysz na siłce już jakiś czas możesz wziąść gajnera + jakąś kretę
    jak zaczynasz gajner za jakięś 2 miesiące o kreta za jakieś pół roku



    poza tym czytajcie
    na forum juz jest sporo podobnych tematów
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  7. #7
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    Weteran1000 punktów doświadczenia
    Avatar SHIZO1
    Dołączył
    12-03-06
    Postów
    2
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    hmmh sam jestem wilczkiem :P:P co do tej kredy i gajnera to nie kapie to są odżywki czy jak / a co do tej diety - to lajtowo :!: ale i tak tego zabardzio nie kapie :/ jak miej wiecej ćwicze w domu to co i jak bo nie mam siłki w okolicy :/
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  8. #8
    Znawca Osiągnięcia:
    Weteran10000 punktów doświadczenia
    Avatar sławo
    Dołączył
    01-03-06
    Skąd
    śląśk
    Postów
    1,901
    SOG
    5
    Otrzymał : 252 SOGi w 34 postach

    Domyślnie

    SHIZO1, kreatyna to suplement który pomaga w budowaniu masy ,siły ,wytrzymałości
    gajner to odrzywka weglowodanowo-białkowa
    no i podaj jak ćwiczysz w domu
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  9. #9
    Sezonowiec Osiągnięcia:
    1 rok zarejestrowany1000 punktów doświadczenia
    Avatar michal1717
    Dołączył
    27-09-09
    Skąd
    w miescie
    Wiek
    22
    Postów
    5
    SOG
    0
    Otrzymał : 0 SOGi w 0 postach

    Domyślnie

    aaa jest gainer w tabletkach ? czy aby tylko w proszku???
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

  10. #10
    Zbanowany Osiągnięcia:
    Trzech znajomych1 rok zarejestrowany5000 punktów doświadczenia
    Avatar michal_f
    Dołączył
    26-12-08
    Postów
    2,262
    SOG
    468
    Otrzymał : 285 SOGi w 244 postach

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal1717 Zobacz post
    aaa jest gainer w tabletkach ? czy aby tylko w proszku???
    tylko w proszku ... nie odswiezaj tak starych tematow
    Odpowiedź z Cytatem Odpowiedź z Cytatem Podziel się na Facebook

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •