News corner..... nowości motoryzacyjne.
Ciekawostki i nowości od strony technicznej samochodu-jakieś nowe systemy,technologie,napędy, przepisy. Często tak jest ze serfując po necie można natknąć się na jakieś informacje o koncernach. (w ostatnim czasie dużo się mówi o bankructwach, przejmowaniu udziałów).
Zapraszam do relacji i komentarzy.
Zacznę od ogłoszenia wyników najlepszego silnika roku 2009. Tegoroczną galę International Engine of the Year 2009 zdominowali niemieccy producenci, którzy zgarnęli 11 spośród 12 nagród. Jury w tym roku wielką uwagę przykuło do ekologiczności. najlepszy okazał się Volkswagen. Pierwsze mijsce zajął dzięki jednostce 1.4 TSI Twincharger (podwójne doładowanie – turbina i kompresor) montowanej w VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra. Niemiecki koncern zajął pierwsze miejsce w dziedzinie Green Engine of the Year („zielony” silnik roku), pokonując hybrydowe układy napędowe Toyoty i Hondy.
Dalsza kolejność ułożyła się następująco:
2. BMW 3 l Twin Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa (montowana w modelach 135, 335, X6, Z4 (306 KM) i 730 (326 KM)).
3. Audi 2.0 TFSI nowej generacji (montowana w modelach Audi A4, A5 (180 KM), VW Scirocco (200 KM), Golf GTI, Audi A4, A5, Q5 (211KM)).
4. Mercedes-Benz diesel 2,1 l (montowana w modelach C-Klasa BlueEfficiency, E-Klasa BlueEfficiency)
5. BMW 4 l V8 (zasilajacy M3)
6. Mercedes-AMG 6,2 l (CLK (481 KM), S, SL, CL (525 KM) oraz CLS, ML (510 KM)) .
7. BMW-PSA 1,6 l Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308, Mini Jon Cooper Works)
Jako [B]nowy[/B] najlepszy silnik uznano Porsche 3,8 l 6-cylindrowy boxer z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor zasila nowe 911 Gt3.
Obecne realia pokazały kto według jury jest najlepszy. Mnie trochę dziwi brak Japońskich silników zachwalanych przez ich rodowitych producentów.