PDA

Zobacz pełną wersję : Typowe pytania początkującego



Kaem
13-04-11, 22:35
Witam, piszę posta na forum gdyż zauważyłem że ludzie znają się na rzeczy i mogli by mi pomóc.
Mimo iż ćwiczę od ponad pół roku potrzebuję konkretnych porad, chciałbym udoskonalić mój trening, zająć się tym na poważnie, przejdę do rzeczy.

Mam 15 lat, zacząłem ćwiczyć w młodym wieku mimo iż każdy mi to odradzał. Wiem że na razie nie dam rady wiele osiągnąć, ale może zapewnię sobie lepszy start. Ćwiczę z dwoma kolegami, chcę sprawdzić czy robię to właściwie i co ewentualnie można udoskonalić.
Sprzęt którym dysponuję jest ubogi, ale wystarcza jak na razie. Mój trening wygląda tak:(4 razy w tygodniu - pon, środa, piątek, sobota) Najpierw wykonuję 7 serii na klatkę sposobem poleconym przez znajomego, który z kulturystyką miał jakieś doświadczenia - piramidą. Robię 3 serie 40kg po 18 powtórzeń, następnie 2 serie 50 kg po 12 razy i 2 serie 60 kg po 6-8 razy. Między każdą serią robię 30 brzuszków na ławeczce skośnej co ponoć zwiększa efektywność ćwiczeń. Warto chyba dodać że w poniedziałki podnoszę na ławeczce podniesionej do góry, a w piątki obniżonej do dołu. Po klatce robimy ćwiczenia na inne partie mięśni. w poniedziałki i piątki podnoszenie na nogi 25 kg od tyłu na ławeczce (20 powtórzeń), potem unoszenie nad głową, za plecy 10 kg ciężarka (na triceps)(30 powtórzeń) i 20 kg na biceps zwykłe unoszenie stojąc (25 powtórzeń) - tez zestaw powtarzam 4 razy. Natomiast w środy i soboty wykonuję podnoszenie 40 kg na nogi przodem (30 powtórzeń), unoszenie sztangi do góry (na motylki) (10kg) (15 powtórzeń) i trzymając sztangę 20 kg staję na palcach (na łydki) (30 powtórzeń) - także 4 razy.
Nie są to wszystkie ćwiczenia profesjonalne - ot ktoś usłyszał, zaproponował coś takiego i robimy. Przepraszam za moje braki w doświadczeniu i może nie rzetelne opisanie każdego ćwiczenia, lecz po to tu jestem aby się nauczyć - tak więc - czy wszystko robimy dobrze? Co można udoskonalić?