Zobacz pełną wersję : Rozgrzewka !?
Witam,
jestem studentką AWFu i muszę ułożyć na zajęcia 15minutową rozgrzewkę dla cieżarowców! Nie mam zielonego pojęcia jakie ćwiczenia miałabym w niej ująć i w jakiej kolejności! Błaaagam Was o pomoc, pomóżcie! Bardzo przydatne byłyby opisy konkretnych ćwiczeń i z czym (z jakimiś przyborami)? :(
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Gangsta Latino
21-10-10, 18:54
15 minut?? pff... troche krótko;/ dobra rozgrzewka minimum 30 minut
No, ale jak ma być 15 to np. 10 min biegu ( albo skakanki, nie wiem coś co rozgrzeje ciało), potem krążenia rąk i nóg ( tu chyba sam wiesz... możesz jeszcze dodać np. Skip ABC), a na koniec ćwiczenia z ciężarami, ale nie z pełnym ciężarem ( tu ćwiczenia zalezą od tego co ci ciężarowcy na danym treningu będą ćwiczyć)
Ale i tak to będzie trwało chociaż 20 min
Nie przesądzajmy z tymi 30toma minutami, 15-20 minut w zupełności wystarczy. Chyba że zaczynamy od marszu czy roweru.
Rower, szybki marsz na początek jak najbardziej bardziej pasuje, chociaż sam zadko tak robię.
Rozgrzewkę zazwyczaj zaczyna się od ćwiczeń dynamicznych (wymachów, skrętow tułowia, lekkie rozciągnięcie itp, napewno wiesz o jakie tutaj ćwiczenia chodzi, robimy po kilkanaście powtórzen) żeby rozruszac całe ciało. Następnie przede wszystkim należy dobrze rozgrzać stawy które będą bardziej obciążone na treningu. Stawy mają być ''ciepłe'.' Każde ćwiczenie należy też poprzedzić dwoma, trzema seriami wstępnymi.
Po treningu ważnym elementem jest dokładne rozciaganie, nie tylko partii które były bezpośrednio trenowane. Zmniejszy ono ryzyko późniejszych urazów, gdyż jak wiadomo wiele schorzeń jest spowodowanych po części właśnie przez przykurcze tkanek miękkich.
Skakanka, jakieś skłony resztę czytaj od kolegów wyżej.
30 min ? co najmniej z 2 godziny rozgrzewki i 5 min treningu
Gangsta Latino
22-10-10, 18:58
30 min ? co najmniej z 2 godziny rozgrzewki i 5 min treningu