Zobacz pełną wersję : proszę o pomoc
martial_arts_mentor
26-02-10, 14:40
cześć. ja też jestem zielony. chcę zacząć ćwiczyć, więc piszę bo potrzebuje rady. pytałem się już kilku osób, lecz żadna mi nie umiedo końca wytłumaczyć. może ktoś z was tego dokona z góry dziękuje.
powinienem brać gainera czy białko?
chcę przyrostu masy mięśniowj, ale też chciałbym mieć niezłą rzeźbę. pytam więc, bo wiem, że choć różnią się zawartością białka to nie wiem czy z samym białkiem (whey) zbuduje mięśnie. proszę o odpowiedzi i rady.
:pray::pray::pray:
Gainery i Białka bierzesz wedle braków w diecie. Musisz najpierw skomponowac sobie diete, później dodajesz suplementy.
Andrew_ace
26-02-10, 20:09
Gainer to kompleksowy posiłek. Zawiera materiał budulcowy jak i energetyczny. Białko, tylko budulcowy. Zalecałbym Ci (ze wzgl. finansowych) kupno białka i wcinanie płatków owsianych itp. Moim zdaniem wyjdziesz na tym lepiej. Jak masz kupić gainer, który zawiera 20 do 30% białka czy kupić w podobnej cenie białko 80% i zjeść paczkę ryżu to ja bym się długo nie zastanawiał.
pierwszym pytaniem jest czy masz diete? jesli tak to opisz ja - a dostaniesz odpowiedz w ktorych momentach dnia pic bialko... jesli nie to najpier ja znajdz w dziale dieta pozniej zacznij stosowac...
Wazna rzecza tez jest fakt czy latwo zalewasz sie tluszczem jesli tak to polecam bialko, jesli znowu masz problemy z przybieraniem wagi polecam gainer... kwestia finansowa jest wg. mnie bez znaczenia bo jesli chcesz posweicic sie temu sportowi to i tak wydasz majatek... (nie skonczy sie przeciez na jednej puszcze gainera/bialka)
martial_arts_mentor
03-03-10, 08:24
ogólnie to jestem dość chudy, raczej tłuszczem się nie zalewam.
diete mam przygotowaną - na masę (dużo węglowodanów i białka)
chodziło mi o to który z tych suplementów daje trwalszy efekt (bądź szybszy). po prostu co jest lepsze do wzrostu mięśni