PDA

Zobacz pełną wersję : Firma. Własna Działalność. Co I Jak?



RamboIV
03-12-09, 13:57
Witam. Mysle nad załozeniem własnej działalności gospodarczej, a dokładnie otworzenie Serwisu RTV w tym tez sklep. Wiem ze na google wszystko pisze, ale nie do końca. Mam pare pytań.
1) Jak to jest z paragonami i faktórami - podobno przez pierwszy rok nie trzeba mieć.
2) Jak jest z podatkiem i jak to sie oblicza Od naprawy TV czy jak to jest?
3) Pomieszczenie to bedzie piwnica - tzeba mieć jakies zgode czy cos?
4) Jestem po szkole zawodowe Monter-Elektronik moge miec pracowników?
5) Nie jestem zarejestrowany w urzedzie pracy i jestem bezrobotny. Co do dotacji z unii to nie jest mi potrzebna, ale moze sie przydać.
Chyba to wszytko jeśli bede miec pytanie jeszcze to dopisze. Jesli ktos wie cos to prosze o info w zamian SOG.

Symu
03-12-09, 14:39
1) Jak to jest z paragonami i faktórami - podobno przez pierwszy rok nie trzeba mieć.
Nie musisz być płatnikiem vat do 50tys przychodów rocznie a co za tym idzie wystawiać faktur vat, ale jest kwestia czy będziesz prowadził tylko serwis wedy bym się zastanowił nad "kartą podatkową" i wtedy wystawiasz rachunki normalnie nie liczysz vatu. Jednak jeżeli chces prowadzić sprzedaż części itp. to raczej muisz być płatnikiem vat no i oczywiśćie jak nie jesteś płatnikiem to nei amsz przywileju odliczania vat. Do tego firmy nie będą często wybierały twoich usług właśnei ze wzglęu na ten mankament. Co do paragonu to tu raczej chodzi o posiadanie kasy fiskalnej bo jako taki rachunek i tak musisz wystawić tyle że nei z kasy fiskalnej.
2) Jak jest z podatkiem i jak to sie oblicza Od naprawy TV czy jak to jest?
którym podatkiem?? VAT??
3) Pomieszczenie to bedzie piwnica - tzeba mieć jakies zgode czy cos?
spytaj w sanepidzie bo lubią sie przyczepić ale jak nie będziesz zatrudniał nikogo to raczej nie będzie problemu tylko odpowiednio musisz wydzielić w papierach tą część dla firmy.
4) Jestem po szkole zawodowe Monter-Elektronik moge miec pracowników?