PDA

Zobacz pełną wersję : Seria pytan



creative
10-08-09, 23:40
Jestem nowy, dlatego Witam wszystkich! Od pewnego czasu (ok. 5 miesiecy) cwicze na sucho (bez jakichkolwiek odzywek, witamin). Trenuje pod okiem osoby 'w temacie', aczkolwiek chcialbym poradzic sie w kilku sprawach wiekszej ilosci osob. Moje pytania mieszcza sie w kilku dziłach, daltego postanowilem zebrac je wszystki i zadac w tym temacie. Nie dokonca jestem 'zielony', ale duzo jeszcze mi brakuje. Zacznijmy od tego, ze waze zaledwie ~65kg przy wzroscie ok. 174. Do tej pory nie stosowałem zadnej diety, procz spozywania w wiekszych ilosciach brazowego ryzu i piersi z kurczaka.

1.Czy ktos jest w stanie ulozyc dla mnie diete na jak największy przyrost masy? (podam wszystkie potrzebne dane)
2. Zima planuje zakupienie odzywek, ale nie dokonca jestem pewien co powinienem wziasc. (mysle nad HMB i kreatyna - jak na poczatek to wszystko)
3. Mam pewien problem z dolna czescia klatky tzw 'rowkiem'. Odkad pameitam mialem maly odstep miedzy miesniami klatki piersiowej (dolna, srodkowa czesc). Ktos moze polecic cwiczenia na 'zalatanie' tego przeswitu? Dodatkowo w moim planie nie znajduje sie zadne cwiczenie na dolna czesc klaty - powinienem dolozyc? (z wyjatkiem sztangi na ławeczce poziomej w waskim nachwycie)

Staram sie wybierac cwiczenia bez zbytniego obciazenia na kregoslup oraz wykonuje je optymalnym ciezarem, tak, aby nie pozagniatac sobie stawow.

Jezeli sa jakies niejasnosci lub pytania prosze pisac.

Licze na wasza pomoc. Dzieki :)

KowalX
11-08-09, 18:03
podaj więc potrzebne dane :)

creative
11-08-09, 20:13
Powiedz tylko jakich danych potrzebujesz :)

sl4by
11-08-09, 20:17
Wiek
Waga
Wzrost
Staż
Budowa ciała
Przemiana materii

oraz

osoba o małej aktywności fizycznej
umiarkowanej aktywności fizycznej
dużej aktywności fizycznej

i to by obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne:

Współczynniki aktywności:
- bardzo aktywny -> 1.4 - 1.5 [Codzienne intensywne ćwiczenia + praca fizyczna przez wiekszą cześć dnia]