PDA

Zobacz pełną wersję : Opel Vectra B, czy VW Golf III?



Ziomek90
17-05-09, 16:08
Mam dylemat. Mam do wydania jakieś 8tysięcy i zastanawiam się nad kupnem samochodu. Najbardziej podobają mi się Vectra i Golf. Stylistycznie bardziej pasuje mi Vectra, ale czy jest mniej awaryjna od Golfa? Chodzi mi też o przyśpieszenie i moc maxymalną, ale i o spalanie. Od razu mówię, że chodzi o samochód z instalacją gazową. Który lepiej kupić? Vectra bardzo przemawia do mnie wyglądem, Golf już nie koniecznie...

44mt
17-05-09, 16:23
heh stary daj sobie spokój z Vecto... Stawiałbym na opcję z golfem tylko zastanawiam się dlaczego akurat chcesz benzynę z gazem??????????
Na twoim miejscu rozglądałbym się za turbodieslem, szczególnie z większą mocą 110KM, który pali mniej niż swoi słabsi konstrukcyjnie bracia.
Opcja gaz hmm czemu nie ale chyba, że jest to instalacja sekwencyjna i jest ona założona w odpowiedni sposób...Ja osobiście jestem za golfem 1.9tdi

luo
17-05-09, 16:43
Vectra w gazie zazwyczaj jest bardziej awaryjna niż golf.
Co do mocy to vectra jest ogólnie mocniejsza, jeździłem golfem 1,6 i vectrą 1,6 w gazie i roźnice widać.
Spalanie
vectra 1,6 pali na mieście 10-12litrów, na trasie po 8-10(nie mówimy oczywiście o spokojnej jeździe). Ogólnie na 40l zbiorniku robiłem koło 380-400km jeżdząc głównie po mieście. Co do golfa to się nieorientuję w sprawie spalania ale wydaje mi się że jest troche mniejsze


Wygląd-vectra
spalanie-golf?
moc-vectra
awaryjność-golf(chodzi mi oczywiście o mniejszą awaryjność;p)
2x2 ;)

Ziomek90
17-05-09, 17:11
Jak dla mnie Vectr wygląda jak samochód z tej epoki (przynajmniej za te pieniądze) natomiast Golf jest trochę przestarzały... co do Vectry to interesuje mnie model z silnikiem 2,0 i 136km... widziałem już jeden egzemplarz na otomoto.pl za 9tysięcy zł (pewnie do 8500 by spuścił). Ma nieco ponad 200000km przebiegu. To dużo jak na ten samochód? A i ma sekwencyjną instalację gazową.

pomeran
17-05-09, 17:11
Wygląd-vectra
spalanie-golf?
moc-vectra
awaryjność-golf(chodzi mi oczywiście o mniejszą awaryjność;p)
2x2 ;)

Co do wyglądu to kwestia sporna mnie sie żaden opel nie podoba,awaryjność na pewno golf jest mniej awaryjny, spalanie i moc to już zależy od rodzaju silnika jak byś kupil diesla to na na pewno spalanie mniejsze i podejrzewam że moc tez większa, ogólnie polecam golfa TDI wersje 110KM te silniki prawie się nie psuły i sa bardzo oszczędne

lovelas69
17-05-09, 20:25
nie wiem jak u was ale u mnie praktycznie każdy koper z prowincji jeździ golfem III mnie się osobiście nie podoba... Vectra fajniejsza

kaaamil
17-05-09, 21:05
Gold III ciągle ma opinie burakowozu. No ale liczy się kierowca. Mozesz jeździć golfem II, III, calibra i E30 i w zdanym z tych wozów nie wyglądać jak burak w burakowozie. Recepta jest prosta -> stock / gust przy tuningu*


*- dobór felg i drzewka zapachowego :D

hans1237
17-05-09, 21:45
a III vr6......2.8 w benzynie........pozamiatasz kazdego leszcza tym autkiem,jak masz 8 koła to proponuje ci honde prelude 2.0 16v ja mam i zadna 2.0 nie podskoczy wygląd rasowy i pali nawet spoko jak na 2.0

Fehu
17-05-09, 22:32
golf III vr6 turbo fajne cacko co nie?
http://www.youtube.com/watch?v=ioPJnASpYRU

pomeran
17-05-09, 22:59
Nieźle tym golfemIII wymiata ale cudo techniki to gość zrobił z golfaIV http://www.youtube.com/watch?v=1vkpWr5O_jQ

Punisher
17-05-09, 23:40
Ten weź 601 S 0 - 100 km/h (http://www.youtube.com/watch?v=PY8G-naF1Ng)

hans87
19-05-09, 09:49
jesli chodzi o awaryjnośc to mniej sie psują golfy III niz Vectra, chociaz to zalezy jak trafisz na auto... bo mozesz kupic nowe z salonu i tez moze sie psuc, nie ma reguły.
Ja bym Ci radzil kupic sobie jakies autko 1.4 silnik, albo jakiegos diesla 1.9 TDI. Nie wiem czy dobrze by ci sie jezdzilo starszym autkiem z gazem (moze duzo tracic na mocy). Golfy III maja na pewno wieksza renome dzieki niezawodnosci, ale fakt ze Vectra B jest ladniejsza wizualnie. Jak chcesz Vectre to przed kupnem musisz ja dobrze przedestowac (depnąc jej i zobaczyc jak działa) :-) pozdrawiam

kaaamil
19-05-09, 10:59
Depnąć nie wystarczy. Masz tu kilka rzeczy które należy sprawdzić przed kupnem używanego auta:
Silnik benzynowy
1. Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalić po kilku obrotach wału, nie więcej niż po ok. 5 sek. kręcenia rozrusznikiem
2. Silnik musi na obroty wkręcać się płynnie, bez szarpnięć
3. Nie powinien kopcić na niebiesko ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy - niebieski dym świadczy o zużyciu bądź uszczelniaczy zaworowych, bądź, co gorsza pierścieni tłoków i gładzi cylindrów

Silnik wysokoprężny (diesla)
1. Przy każdej temperaturze, zimny i rozgrzany, powinien zapalać po pierwszym zagrzaniu świec (kontrolka na desce)
2. Nie powinien kopcić na czarno ani na postoju, ani przy ostrym zwiększaniu obrotów, ani w czasie jazdy

Praca turbiny, (jeżeli silnik jest doładowany) powinna być prawie niesłyszalna - świsty i gwizdy mogą świadczyć o nieszczelności kolektora ssącego lub o zużyciu łożyskowania turbiny.
Sprawdź wtedy czy nie ma wycieku oleju w układzie dolotowym- wystarczy rozpiąć rurki układu i zobaczyć, czy w środku są ślady oleju.

Jazda próbna



1. Przed rozpoczęciem jazdy można sprawdzić, czy auto na luzie i z wyłączonym hamulcem postojowym, toczy się lekko, czy z oporami - blokujące hamulce mogą wpływać na przyspieszone zużycie łożysk piast i przegubów napędowych
2. Przy pracującym silniku, przy wciśnięciu i puszczeniu sprzęgła nie powinno być różnicy w dźwiękach dochodzących z układu napędowego - jeżeli jest duża różnica, może być zużyty docisk sprzęgła lub/i łożyska
3. Podczas ruszania nie powinno nic stukać - stuki zwiastują problem z półosiami (przegubami wewnętrznymi) lub ze skrzynią biegów (dyferencjałem)
4. Głośne stuki podczas ruszania ze skręconymi kołami świadczą o zużyciu przegubów napędowych zewnętrznych
5. Trzeba spróbować ruszyć z włączonym hamulcem postojowym - to prosty test jego sprawności
6. Silnik powinien na każdym biegu osiągać obroty maksymalne - równomiernie i bez szarpnięć
7. Podczas przyspieszania na wprost, po równej drodze, bez trzymania kierownicy, auto nie może zmieniać kierunku jazdy
8. Podczas ostrego przyspieszania z niskich obrotów, wzrost obrotów bez wzrostu prędkości świadczy o ślizganiu się sprzęgła
9. Stuki przedniego zawieszenia na krótkich nierównościach świadczą o wybiciu sworzni, łączników stabilizatora, tulei wahaczy lub poduszek kolumn zawieszenia
10. "Pływanie" auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy
11. Stuki tylnego zawieszenia to zwykle poduszki tylnej belki lub np. łożyskowanie wahaczy
12. Szum narastający wraz ze wzrostem prędkości świadczy o zużyciu łożyska/łożysk piast lub podporowego półosi
13. Krzywo stojące tylne koła to efekt uszkodzonego łożyskowania tylnych wahaczy wleczonych
14. Głośny szum opon świadczy bądź o ich zużyciu (lub kiepskiej jakości), bądź o wyząbkowaniu spowodowanym długotrwałą jazdą na zużytych amortyzatorach
15. Podczas gwałtownego hamowania na wprost, na równej drodze, należy puścić kierownicę - auto nie może zmienić kierunku jazdy

Rady są autorstwa mojego kolegi zamieszczone na forum Lancii. Darowałem sobie elementy nadwozia i podwozia bo za 8k i tak będzie dzieżko znaleźć coś w bardzo dobrym stanie chyba że właściciel naprawdę dbał o samochód.
Może coś się przyda.