Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Prośba o kilka rad dla początkującego.

PozdroMama
08-02-09, 20:37
Witam. Mam 17 lat (urodziny 4 marca), od 16 roku życia trenuję luzacko na siłowni, a od 9 roku życia trenuję piłkę nożną (poważnie). Postanowiłem zacząć trenować regularnie na siłowni, ale nie wiem kompletnie co i jak...

Po pierwsze treningi: dzięki graniu w piłkę przez kilka lat mam mocno umięśnione nogi, średnio ręce i raczej słabo brzuch i plecy. Jestem bardzo aktywny fizycznie, ale niestety równie dużo jem wszystko, także pizze, frytki itp. Mam 169 cm wzrostu i ważę 67 kilo, jak wspominałem część wagi to mięśnie, część tłuszcz. Na siłowni nie trenuję nóg, gdyż trening ich mam zapewniony na treningu piłkarskim. Trening piłkarski mam 3 razy w tygodniu, trening siłowy także (poniedziałek-środa-piątek), we wtorek i sobotę basen (w sobotę dochodzi sauna) i czwartek lekkie ćwiczenia na wfie. Dodatkowo dziennie od 2 do 4 km na rowerku.

Do treningu potrzebna mi jest też dieta, bo tej także nie mam ustalonej. Zazwyczaj spożywam domowe posiłki, czasami pizza/hamburger/frytki itp., a także nie odmawiam słodyczy. Piję sporo herbaty, średnio 1 litr dziennie. Szklankę herbaty słodzę 2-2,5 łyżeczki cukru.

Biorę witaminy "Centrum", a także dodatkowo magnez w postaci tabletek musujących (centrum zawiera 33% dziennego zalecanego spożycia magnezu + 2 tabletki musujące dziennie dostarczają pozostałe 66%)

Żadnych odżywek poza tym nie biorę.

I teraz pytania: Jak ćwiczyć? Jakie obciążenia/ilość powtórzeń/ile serii? Chciałbym zrzucić tłuszczyk (większość znajduje się na brzuchu) i nabić troszkę masy (od zera nie startuję, bo trochę jej już mam i nie chcę też przesadzić).

Co, kiedy i w jakich ilościach jeść? Proszę nie podawać składników w gramach, tylko zaokrąglić (np. do kanapki, talerzu, szklanki, sztuki)

Do treningu i diety czy/kiedy i jakie brać odżywki? Białko, kreatyna, aminokwasy, czy co?