PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwsza suplementacja



rakuma
21-01-09, 21:35
Witam
mam 18 lat, ćwiczę na siłowni ponad 2 lata. W tym czasie udało mi się dojść do wyniku 100kg w wyciskaniu na klatę.
Jestem szczupły, 73kg przy 182cm wzrostu. Mój cel to masa i siła.
Ostatnio zacząłem myśleć o kreatynie. Jeszcze nigdy nie zażywałem żadnych odżywek ani suplementów, a przy ich zakupie chciałbym maksymalnie wykorzystać ich możliwości, stąd zrodziło się u mnie parę pytań:

1. Jaką kreatynę polecacie, biorąc pod uwagę to, że "obycie" z ciężarami już mam, oraz to, że nigdy niczego nie brałem (w dziedzinie suplementacji jestem całkowicie początkujący)?
a) Czy na początek brać jakąś zwykłą kreatynę i przyzwyczaić organizm do tego, nauczyć się "jak to jest" z kreatyną,
b) czy jako że już staż jako taki mam, wziąć coś lepszego?

2. Do tej pory ćwiczyłem według 4-dniowego planu treningowego w taki sposób, że każda partia mięśni była ćwiczona jeden raz w tygodniu. Czy w cyklu kreatynowym mój plan powinien się zmienić i niektóre partie mięśni, żeby maksymalnie wykorzystać kreatynę, powinienem ćwiczyć dwa razy w tygodniu?

3. Moja dieta czasami nie do końca się sprawdza, dlatego myślałem, że najlepiej też zacznę brać jakieś białka i węglowodany lub jakiś gainer. Co polecacie do kreatyny?

4. Czy są jeszcze jakieś inne preparaty, które polecacie przy zażywaniu kreatyny?


Na koniec dodam, że najważniejsze jest dla mnie optymalne dobranie suplementów, czyli żeby nie wybrać czegoś "słabego", ale też nie czegoś "za dobrego" dla mnie (bo profesjonalistą/zawodowcem to z pewnością nie jestem) co by się przy moim obecnym stanie marnowało.
Z góry dziękuję za pomoc :)

slim shady
21-01-09, 21:51
1. Jak już uważasz, że wykorzystałeś swój potencjał to kreatyne mono (Universala,Vitalmax zielona)
a) to jest podstawowa kreatyna(monohydrant) i od niej powinien każdy zaczynać
b) jak w a, powinienes zacząc od mono