PDA

Zobacz pełną wersję : Mam dużą wade wzroku i niewiem czy moge ćwiczyć,



bober92
16-12-08, 23:34
Mam wielki problem. Ostatnio byłem u okulisty w sprawie soczewek i wszystko było spoko dopóki nie powiedziałem że ćwiczę na siłowni. Powiedział mi że w moim przypadku jest to zabronione ponieważ mam straszną wadę wzroku (prawe oko -6.5 lewe -6 i astygmatyzm) i przez ćwiczenia mogę stracić wzrok. I nie wiem co robić ćwiczę od 2 lat i nie wyobrażam sobie życia bez nich. Proszę napiszcie mi czy naprawdę mogę stracić wzrok, jeśli tak czy są duże szanse utraty czy tylko jakieś setne procenta i jakich ćwiczeń nie powinienem wykonywać. Jeśli by się udało to proszę jeszcze o jakiś plan treningowy taki dostosowany właśnie do zminimalizowania szansy utraty wzroku (zerwania siatkówki) wolał bym na masę ale na rzeźbę tez może być. Jeszcze tak dodam że mam 17 lat może to też jest ważne. Dzięki z góry.

Blackphoenix
17-12-08, 00:04
Ja z twojego postu nie rozumiem tylko tego, masz wadę wzroku prawe oko -6.5 lewe -6 i astygmatyzm a niżej piszesz o ewentualnej zerwanej siatkówce, więc jak to jest ?
Z tego co ja wiem , to można stracić wzrok jeśli ma się nadciśnienie wewnątrz gałkowe.
Skoro lekarz Ci powiedział że nie mozesz ćwiczyć to sugeruje byś się dowiedział co w takim razie za aktywność fizyczną możesz uprawiać, bo raczej nie siedzenie w domu przed komputerem ! :) I nie proś o plan treningowy, bo nóż widelec zaczniesz ćwiczyć i pogorszysz swój stan. Trochę bez sensu jest to co powiedział lekarz bo jeśli wchodzisz po schodach albo biegniesz na autobus to też się meczysz, bez sensu byś miał tego wszystkiego unikać.
Jeszcze raz dokładnie powiedz co ci jest? Czy to tylko wyżej wymieniona wada (prawe oko -6.5 lewe -6 i astygmatyzm) czy jeszcze coś do tego dochodzi: nadcisnienie, jaskra itd itp

bober92
17-12-08, 00:34