PDA

Zobacz pełną wersję : Fbw



Phobos
03-09-08, 14:21
Witam.

Postanowiłem przybliżyć wam wielkim skrócie moją historię...
14 lat - trening klatki w celu zniwelowania wady kręgosłupa przez ok. rok
przerwa
16 lat - coś tam ćwiczyłem w domku, żeby nabrać siły... Nic specjalnego.
17-18 lat - ostro się wziąłem za trening, jednak podszedłem do królowej sportu bez większej wiedzy. Wiedziałem jakie ćwiczenia... nie wiedziałem ile razy, jak łączyć ćwiczenia oraz partie. SPLIT.
Skończyłem na początku czerwca. Mamy wrzesień – 3 miesiące przerwy. Cztery licząc cały wrzesień, który odpuszczę z powodu wyjazdu zagranicę na studia. Na miejscu poćwiczymy naprawdę : )
Dowiedziałem się w tym czasie sporo, poznałem mniej więcej swoje ciało i wiem jakie stosować ćwiczenia. Jednak zapomnijmy o roku ćwiczeń, wyjdźmy z założenia, że jestem Początkujący.

Długo przeglądałem opisy treningów. Dokonałem wyboru – FBW. Szczególnie dwa przykuły moją większą uwagę. FBW wg. Arnolda oraz HST. Bardziej przypadł mi do gustu HST. Jednak przez pierwsze trzy miesiące zastosuje „zabawki Arniego”. Zastosuję się do zasady:

Jest to program zbyt trudny dla początkującego i dlatego sugerują, jeśli nie jesteś zaawansowany byś wykonywał tylko dwie serii poszczególnych ćwiczeń przez pierwszy miesiąc. Potem możesz dodać po jednej serii do ćwiczeń 1,2,5,6,7,9,10. Po następnym miesiącu możesz dodać po serii do 3,4,8 ćwiczenia.
Po trzech miesiącach zastosuje HST.
Takie są w skrócie moje zamiary. Mam jednak kilka pytań.


W treningu FBW nie widzę ćwiczeń dla samych przedramion. Może warto je dodać na koniec treningu, gdyż mięśnie te nie wymagają dużo energii.
Wyciskanie na ławce płaskiej. Wiem, że temat był poruszany, ale jeden mówi tak, drugi inaczej. Powiem jak ja rozumiem – kładziemy się, odwodzimy łopatki, wypychamy klatkę do przodu. W takiej pozycji część lędźwiowa nie dotyka powierzchni ławki. Dupsko oczywiście całą powierzchnią.
a) Czy dobrze? Czy barki znajdują się na ławce – dotykają jej?